Brioșe cu vișine - Food for two

miercuri, 29 aprilie 2015

Brioșe cu vișine



Știu că v-am promis rețeta brioșelor cu vișine demult, nu-mi săriți în cap, vă rog. Sufăr de lene cronică și ocazionale dureri de cap...
Așa, deci: sărbătorile pascale le-am petrecut acasă, la Arad. Înainte de a mă întoarce, însă, i-am adresat Xaarei, tradiționala întrebare: ce ai mânca, dulce? Răspunsul a venit prompt. Brioșe!
Era de așteptat, fiindcă brioșele au o istorie lungă la noi. Așa s-au născut cu această ocazie, brioșele cu vișine.

Am dat peste această rețetă și am zis ca merită încercată. Am făcut mici schimbări însă, în ceea ce privește cantitățile.O să vă iasă cam 24 de bucăți. Pentru brioșele cu vișine veți avea nevoie de:

2 ouă
200 ml de ulei
200 g de zahăr (eu vă recomand să folosiți zahăr tos sau pudră, se va topi mai ușor)
300 ml de iaurt sau sana natural
280-300 g de făină
1 + 1/2 plic praf de copt
coaja de la o lămâie întreagă + sucul de la o jumătate de lămâie
sare
500 g de vișine fără sâmburi, dar merg și mai multe, chiar vreo 750 g (din compot de exemplu)

Opțional puteți folosi și: esență de vanilie + esență de migdale. Eu am pus câte o linguriță din amândouă, și credeți-mă că aroma de vișine cu cea de migdale este una FENOMENALĂ.








Începeți prin a bate ouăle cu zahărul până își dublează volumul. Apoi adăugați uleiul, câte puțin. urmate puțină sare, plus sucul și coaja de lămâie. Aici puteți pune și esențele. Adăugați iaurtul sau sana și mai mixați puțin. La sfârșit adăugați făina cu praful de copt, câte o lingură și mixați bine. Va arăta cam așa:


Adăugați vișinile scurse de zeamă


La această fază deja, ar trebui să aprindeți cuptorul pe foc mic. După care începeți să porționați brioșele în forma specială pentru copt. Este indicat să folosiți hârtie specială pentru brioșe, ori să ungeți formele cu unt și făină. 


Încă o observație: brioșele N-AU nevoie de 30 de minute dacă aveți cuptorul preîncălzit. Lăsați-le cel mult 25 de minute, altfel se vor arde sau se vor usca rău de tot.
Pudrate cu zahăr, pot fi servite cam la o oră după ce le-ați scos din cuptor.




Poftă bună!

2 comentarii:

  1. Am inghitit in sec pe tot parcursul articolului. Briosele arata foarte bine si sunt sigura ca sunt si delicioase. Credeam ca este mai complicat sa faci briose, adica ca este nevoie de mai multe ingrediente. Ma bucur ca nu este asa si poate reusesc sa incerc si eu reteta. Thank you for it.

    Hugs and kisses!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca te-am facut sa salivezi :)))) Neah, sunt cele mai simple de pe fata pamantului. Si partea cea mai superba este ca le faci cu ce-ti pofteste inima. Chiar mi-ar place sa vad cum ti-au iesit, daca le incerci. Nu e nici un 'poate' ^^ SIGUR o sa-ti iasa super! You're welcome.

      Hugs and kisses to you too!

      Ștergere