Tăieței chinezești cu pui, improvizat ( Noodles cu pui ) - Food for two

sâmbătă, 30 mai 2015

Tăieței chinezești cu pui, improvizat ( Noodles cu pui )

Nu este secret, faptul că îmi place la nebunie mâncarea asiatică. Pachețele de primăvară, orez, tăieței...mmm... Salivez numai gândidu-mă. Având în vedere că aveam multe verdețuri prin frigider și aveam poftă de ceva consistent, însă ușor la stomac. Căutând printre linkurile cu rețete salvate, am dat peste această variantă de Noodles cu pui, care mi s-a părut super rapidă și simplă de făcut.
Nu aveam chiar toate ingredientele în cămară. așa că am fost nevoită să omit sau să le înlocuiesc pe unele dintre ele. N-are nimic.. Consider că așa am reușit să dau o notă personală acestui preparat, la fel ca toate celelalte persoane care l-au mai gătit înaintea mea.
Nu săriți pe mine, vă rog.. Știu că am mai preparat Paste cu pui și legume, dar asta este o variantă mult mai rapidă și mult mai ușoară la stomac. Așadar, să începem:

Ingrediente pentru aprox. 4-5 persoane (am cam subestimat cantitatea de tăieței)
  • 2 ardei grași, eu am folosit unul roșu și unul galben
  • 3 căței de usturoi
  • 1 ceapă verde cu căpățâna formată
  • 1 borcănel de ciuperci feliate
  • puțin pătrunjel (cam o jum. de legătură)
  • 1 morcov
  • 1 piept de pui
  • 1 bucată mică de ghimbir (costă cam 2 lei, nu vă panicați)
  • Sos de soya - aveți grijă la cantitatea folosită, mie mi s-au părut puțin uscați tăiețeii fără niciun alt sos, așa că am pus mai mult și a ieșit puțin sărat
  • 1 pachet de tăieței chinezești (al meu avea 250 de grame, și a fost prea mult)
  • sare/piper

Recunosc, am făcut și greșeli în timp ce pregăteam acest preparat, și vi le voi lista la sfârșit.

Instrucțiuni:


Pregătiți toate ingredientele pe masă. Pieptul de pui o tăiați cubulețe sau fășii egale. Puneți carnea deoparte într-un castron și stropiți-o cu câteva picături de sos de soya. Ușor, fiindcă este sărat. Lăsați carnea la ”marinat” și treceți mai departe. Curățați și tăiați legumele julien. 








Tocați căpățâna de ceapă și 3 căței de usturoi. Eu am păstrat partea verde de la ceapă separat, și am tocat-o împreună cu pătrunjelul, fiindcă va aveam să le folosesc abia la sfârșit.


Începeți prin a prăji cubulețele de carne pe foc iute, câte un minut pe o parte și pe alta, cât să prindă culoare. Apoi lăsați-le deoparte.




Încingeți o tigaie cu pereții înalți sau o crațită pe foc iute, adăugați o lingură de ulei și apoi ceapă tocată mărunt. Iar de aici încolo, am făcut exact ca în rețeta din care m-am inspirat. Am adăugat legumele, una după alta, la intervat de un minut/un minut jumate... 


Le-am pus în această ordine: morcovi, ardei, ciuperci, ghimbir.




În timp ce se fac legumele, puneți tăiețeii într-un castron sau vas încăpător cu apă fiartă. Eu am folosit fierbătorul de apă, ca să mai economisesc timp. Tăiețeii sunt gata în 4-5 minute. 


Acum este momentul să adăugați puiul peste legume, și să asezonați totul cu sare și piper, și sos de soya dar cu moderație. 

La sfârșit adăugați tăiețeii peste legumele și puiul din tigaie. 
Luați totul de pe foc, și să amestecați toate ingredientele, ca să se combine uniform.
Presărați pătrunjelul combinat cu firele de ceapă verde peste preperat și gata! Serviți imediat!


CE am greșit și voi face altfel dată viitoare:

Folosiți o tigaie adâncă SAU o cratiță încăpătoare, eu am folosit multiple tigăi fiindcă am subestimat cantitatea de tăieței. 
Echipați-vă bine cu sosuri, măcar de două feluri. Mie mi-a lipsit sosul de stridii, și cred că ar fi făcut mare diferență. 
Eu am tăiat ghimbirul felii, dar mai bine o tocați cât mai mărunt posibil. Este o rădăcină puțin cam iute la gust, deși are un miros foarte revigorant.

Cam atât! Sper că v-a plăcut și că veți încerca și voi rețeta. Dacă ați mai avut experiențe cu bucătăria asiatică, puteți să-mi povestiți în comentarii.  Poftă bună!



6 comentarii:

  1. Daca nu pui... pui, e la fix pentru Miercurea fara carne :) Spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Data viitoare nu pun pui :))))) Acum am pus fiindca era foamea prea mare

      Ștergere
  2. Yummy! Arată delicios. Trebuie să iau toate rețetele de pe blogul tău la rând și să le încerc. Tot timpul intervine ceva, ba n-am timp, ba n-am toate ingredientele, ba uit pur și simplu și mă plâng că nu știu ce să fac de mâncare.

    Să nu mai zic că tăiețeii chinezești cu pui și legume este cu adevărat delicios.

    Kisses and hugs!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt chiar foarte buna, Ayase :) N-are nimic, le incerci cand ai tu timp si ingrediente. Important e sa-ti placa ce gatesti ;) Sper sa le incerci curand! Pofta mare!

      Kises & Hugs to you too!

      Ștergere
  3. Miam, miam, miaaaam! Papaaa buuun, bun, bun! Când mai vin prin Craiova te anunț, ca să-mi pregătești și mie ceva. Asta așa, că-s Pișcot simpatic :D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. No problem, Piscotel :D dar imi aduci in schimb, o ciocolata

      Ștergere