Experiment culinar: Șnițele în aluat de clătite - Food for two

miercuri, 1 iulie 2015

Experiment culinar: Șnițele în aluat de clătite




Am descoperit această rețetă minunată pe bucataras.ro și mi-am propus să o prepar și să văd cum iese. Da, ați citit bine titlul, este vorba despre niște șnițele date prin aluat de clătită (aproximativ).
Din nefericire nu am putut urma rețeta întocmai, de am putut improviza, astfel încât să iasă exact cum trebuie. 
Fără să lungesc prea mult vorba, iată ce ingrediente am folosit eu:

  • 1 piept de pui întreg, dezosat și tăiată fie felii, fie bucăți de diferite mărimi, cum preferați
  • 2 ouă
  • 3-4 linguri de făină
  • 2-3 linguri de pesmet
  • o jumătate de pahar de apă, eu am folosit plată fiindcă evident, n-aveam minerală
  • puțin lapte bătut, deoarece nu aveam lapte în momentul respectiv
Prepararea este mai simplă decât vă imaginați.
Tăiați feliile de piept, și le condimentați cu sare, piper, puțin boia dulce și un strop de ulei de măsline.
Le lăsați în frigider cel puțin o oră, eu le-am lăsat peste noapte, deoarece îmi trebuiau abia a doua zi.
Toate ingredientele pt aluat le mixați într-un singur castron mai adânc. 

Puneți o tigaie pe foc și încingeți bine uleiul pentru prăjit. 
Eu am pus ulei doar cât să cuprindă carnea până la jumătate, Am făcut așa fiindcă aluatul prin care veți trece carnea pui va lăsa inevitabil depuneri în ulei, și pe de altă parte, veți păstra focul mare sub tigaie tot timpul, iar uleiul rămas va ieși ars. Dacă puneți ulei mai puțin, minimalizați pierderile. 

Când s-a încins bine uleiul, pregătiți-vă castronul cu aluat și carnea de pui lângă aragaz. Eu așa am făcut, și imediat ce am trecut o bucată de carne prin aluat am și pus-o la prăjit. Astfel am murdărit per total doar două castroane, în loc de 4-5, dacă era să fac șnițele tradiționale. 

De aici încolo ați înțeles cum merge treaba. Le prăjiți în tigaie, având grijă să nu le așezați prea înghesuite, fiindcă se pot lipi între ele. 

SFATURI:

Orice ați face, NU bateți carnea de pui, vă implor. 
Să nu străpungeți carna cu furculița în timp ce se prăjesc. Vor absorbi cu atât mai mult ulei. 
Țineți focul sub tigaie mereu pe flacără mare, astfel încât să rămândă uleiul încins și se vor prăji cât mai repede. 

Dacă urmați aceste sfaturi, vă avea parte de cele mai suculente și crocante șnițele din viața voastră! Eu le-am servit cu cartofi prăjiți pentru o cină rapidă. Apropos, v-am spus că sunt gata în timp record?

Sper că v-am făcut poftă! Dacă le-ați încercat, să-mi povestiți în comentarii!





4 comentarii:

  1. Pai si Miercurea fara carne unde e? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nu am mancat vegeterian zilele astea, Daniel :) Dar voi gati ceva potrivit si pentru miercurea fara carne, probabil dupa ce revin din Arad

      Ștergere
  2. Au iesit moi si pufoase, cu invelis crocant. Pe langa asta au un gust atat de bun, incat ti se face pofta uitandu-te la ele <3 Abia astept sa mai gatesti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-au placut! Nici eu nu ma asteptam sa iasa asa bune. Dar e geniala retata. Voi prepara ceva gustos imediat cum ma intorc ;) cu ingrediente din Lidl ^^

      Te pupacesc! <3 :* :* :*

      Ștergere